Zašto je Open Source idealan za manje i srednje velike tvrtke?

///Zašto je Open Source idealan za manje i srednje velike tvrtke?

Zašto je Open Source idealan za manje i srednje velike tvrtke?

Pripremajući se za prezentaciju vtiger CRM Open Source rješenja, promišljao sam o razlozima zbog kojih bi tvrtke prihvatile Open Source softver te sam došao do nekih zanimljivih zaključaka  a koji jako dobro opisuju sve prednosti koje Open Source softver ima nad komercijalnim.

Sloboda od ropstva određenom dobavljaču softvera

Troškovi poslovnog softvera,  troškovi koji rezultiraju  od nekvalitetnog softvera i troškovi izgubljenih poslovnih  prilika zbog nekorištenja softvera mogu biti vrlo značajni.  Imajući to u vidu, prilikom odabira softvera  treba se ponašati kao  i prema svakoj drugoj materijalnoj vrijednosti, sa oprezom.

Komercijalni softver nije moguće nabaviti (kupiti,koristiti) objedinjujući najbolje komponente od više različitih dobavljača softvera. Ukupne troškove vlasništva softvera (TCO), karakteristike i interoperabilnost moguće je odrediti tek nakon što taj softver kupite!! 🙁 Nije ga moguće vratiti, prijaviti kao neispravnog, popraviti, prodati ili čak odbaciti (to bi uključivalo priznanje u vlastiti neuspjeh).  Zloporabe je teško dokazati, tako da dobavljači ne mogu biti tuženi.

Kupci komercijalnog softvera  primorani su kupovati dodatne proizvode  od svog dobavljača     pod krinkom “integriranih rješenja”. Zatvoreni kod je posvuda u njihovim rješenjima, to je osnova njihovog poslovnog modela. Inovacije su u potpunosti onemogućene  a time i fleksibilnost kupca samog softvera.

Međutim, to se ne događa kod Open Source Softvera jer ga je vrlo lako isprobati i prilagoditi a ujedno je visoko interpoperabilan. Kod Open Source-a, softver je sredstvo a ne obaveza.

Transparentnost i otvorenost, WYSIWYG

Kod Open Source Softvera, nije samo  kód otvoren i transparentan, već je ujedno to i  organizacija koja ga razvija. Za Open Source vrijedi slijedeći model, ono što vidite je ono što dobijete . (WYSIWYGWhat You See Is What You Get)

Open Source projekti imaju javne forume, liste bugova i razvojni plan. Imaju javno objavljene mailing liste korisnika, razvojnih programera i suradnika. Imate pristup informacijama koliko je korisnika preuzelo softver i dokumentaciju, koliko ima registriranih korisnika foruma i kolika je njihova aktivnost na forumu. Potencijalni korisnici u mogućnosti su prepoznati kvalitetan softver prije nego što ulože svoje vrijeme u isti.

Kod komercijalnog softvera, informacije su rijetkost. Forumi su zaključani i nedostupni sve do trenutka kada shvatite da ste potrošili previše novca da bi se vratili na početak.

Kod Open Source projekata vrijeme od otkrića nepravilnosti (buga) ili nedostatka do objavljivanja korekcije (patch) većinom je kraće nego kod komercijalnog softvera. Izvorni kód kod komercijalnih dobavljača je skriven te niste u mogućnosti saznati “bugove” ili sigurnosne propuste te kako i kada će oni biti ispravljeni.

Pouzdanost: robusnost, stabilnost, skalabilnost i sigurnost

Kvaliteta Open Source Softvera (OSS) je u njegovoj robusnosti, stabilnosi, sigurnosti i skalabilnosti. Većina interneta i novih korporatinih aplikacija pokreće Open Source. Linux je pobijedio rat servera. (IBM™). OSS dominira u području računalnog softvera koji povezuje softverske komponente ili osobe sa njihovim aplikacijama (middleware).

OSS rješenja konkuriraju etabliranim dobavljačima na svim područjima pa tako i u CRM areni. Velike organizacijame kao što su IBM ™, Sun ™, AT & T ™, SAP ™ ili MIT-a doniraju vlastite patente, programere i novčana sredstva za OSS. Najpopularniji pretraživač u svijetu pokreću stotine tisuća povezanih jedinki Linuxa i MySQL-a.

Pouzdanost OSS-a je posljedica visoko efektivnog i učinkovitog razvojnog procesa. OSS projekte iniciraju, razvijaju i održavaju korisnici koji ih koriste i kojima su potrebni. Visoka modularnost omogućuje paraleni razvoj. Kvaliteta se mjeri i održava iz vlastitih interesa (potreba), te uzajamnim ocjenjivanjem. Svaka nova instalacija je u konačnici nova testna okolina. Što više suradnika sudjeluje u razvoju, to se softver brže napreduje i razvija. (Nevjerojatnih 6 miliona razvojnih programera pridonose OSS projektima, preko 1 milion u Sjevernoj Americi)

Korisnicima su dostupne stabilne verzije softvera te beta verzije a nadogradnje i pooljšanja su učestala te se time nedostaci isprvljaju mnogo brže i jednostavnije.

Modularnost: zamjenjivosti i interoperabilnost

Dok komercijalni softver teži sveobuhvatnosti, OSS aplikacije u glavnini obuhvaća manje funkcionalnosti. Takve funkcionalnosti mnogo je laše izraditi, koristiti, uklopiti, nadograditi i zamjeniti te kvalitetnije izvršavaju svoju zadaću.

Opseg i funkcionalni obim OSS-a (prema zahtjevima korisnika) omogućuje naviši stupanj korisnosti uz najniže organizacijske i razvojne troškove.

Nasuprot tome, opseg komercijalnog softvera određuje marketinška opravdanost, prodajna cijena i maksimalna moguća dobit koja dovodi do pretjerane integriranosti, proizvoljne modularnosti, visokih režijskih troškova i lošije kvalitete. Nekoliko integriranih OSS alata pruža mnogo bolje rezultate, zahtjeva manju educiranost i vještine, zadržava fleksibilnost i omogućuje outsourcing (usluge vanjskih pružatelja usluga).

Modularnost koju je moguće iskusiti na razini korisnika dolazi od modularne prirode OSS razvojnog modela koji omogućuje konkurentni inženjering, podjelu posla, decentralizirani razvoj i inovaciju.

Treća i posljednja CRM generacija: bolji dizajn

Prva rješenja za unapređenje prodaje su bili klijentsko/serverski paketi namjenjeni za pozivne centre i male ili srednje velike prodajne timove. Sa zasićenjem ERP  segmenta tržišta, dobavljači softvera kao što su SAP™, Siebel™ ili Oracle™ razvili su rješenja za svoje velike poslovne  korisnike.

Kada je  CRM segment za velike poslovne korisnike  također pokazao dozu zasićenosti, komercijalni dobavljači softvera okrenuli su se mailm i srednje velikim tvrtkama sa svojim  oslabljenim verzijama rješenja za svoje velike poslovne korisnike. Prva generacija rješenja za unapređenje prodaje proizvela je jednako toliko frustracija koliko i strke i nadanja. Koncepti su bili prepuni nedostataka i pustih obećanja a većina implementacija nije uspjelo.

Sa internetom stigla je druga generacija rješenja za unapređenje prodaje koje su bile web-bazirane i prodavane kao usluga. Ovaj novi model donio je toliko potrebnu dozu isplativosti ali nije značajno promjenio sami proizvod (softver).

Tek je Open Source Softver, sa besplatnim rješenjima, ubrzanim razvojnim tehnikama i niskim troškovima vlasništva softvera (TCO) donio promjenu. Sam korisnik je sudjelovao u razvoju i dizajnu treće generacije rješenja za unapređenje prodaje. Njegove potrebe su bile zadovoljene. Karakteristike softvera i arhitektura oslikavaju i prate stvarne poslovne procese prema kojima tvrtke danas posluju.

Smanjeni  troškovi vlasništva softvera

Sa komercijalnim rješenjima, srednje velike tvrtke utroše znatna sredstva za licence u procese koji nisu u potpunosti definirani i jasni. U većini slučajeva neuspješno. Korisnici bi trebali biti na prvom mjestu kada je u pitanju odabir softvera a procesi bi trebali biti usklađeni sa tehnologjom.

Open Source Softver (OSS) je besplatan i ukupni trošak vlasništva softvera je niži od komercijalnog softvera.  To, softveru za unapređenje prodaje, omogućuje dostupnost jer umanjuje važnost tehnologije u lancu Korisnik-Proces-Tehnologija. OSS je besplatan jer je stvoren od strane korisnika koji pridonose njegovom razvoju i zbog efikasne proizvodne metodologije.

Kako bi stvorili kritičnu masu i zamah, komercijalni dobavljači softvera moraju uložiti i do 90% svojih sredstava u promociju. OSS projektima to nije potrebno. Razmjena ideja i pisanje kóda su njihovi jedini troškovi. Njihova produktivnost je potpuno iskorištena sa modularnošću. Nisu primorani razvijati nove standarde kada postoje besplatni. Njihova kreativnost je motivirana njihovim iskustvom i dojmom kao korisnicima. Marketing se događa sam po sebi. Rast se širi poput zaraze. 🙂 Oni nemaju fiksne troškove i ne trebaju donositi dobit.

By |2011-07-01T22:23:12+00:00November 15th, 2010|blog, open source|3 Comments

About the Author:

3 Comments

  1. viendaotaoxaydung247 20/07/2016 at 07:34 - Reply

    http://viendaotaoxaydung.edu.vn/chung-chi-dau-thau-toan-quoc-a142.html http://viendaotaoxaydung.edu.vn/khai-giang-lop-hoc-chi-huy-truong-tai-ha-noi-a140.html uy tín , http://viendaotaoxaydung.edu.vn/chung-chi-dao-tao-so-cap-nghe-a144.html toàn quốc , khai giảng http://churchofboca.org/2015/12/01/advent-workshop-december-4/ , làm http://viendaotaoxaydung.edu.vn/hoc-tu-van-giam-sat.html , mua http://viendaotaoxaydung.edu.vn/lop-hoc-chung-chi-ky-su-dinh-gia-xay-dung-a150.html

  2. bao cao su 10/02/2017 at 14:30 - Reply

    Nije ga moguće vratiti, prijaviti kao neispravnog, popraviti, prodati ili čak odbaciti (to bi uključivalo priznanje u vlastiti neuspjeh).  Zloporabe je teško dokazati, tako da dobavljači ne mogu biti tuženi. https://baocaosuhome.com/bao-cao-su-sieu-mong%E2%80%9D

Leave A Comment