Informatičke usluge – korisnik na mukama!!! PART#1

Kontroverzno, zar ne… informatička tvrtka koja živi od informatičkih usluga, a kad ono – korisnik (klijent) na mukama! Pa da… pitam Vas koliko puta ste trebali informatičke usluge, ali kad ste pomislili da trebate odlučiti koju tvrtku odabrati u moru koje su danas na tržištu, došlo Vam je zlo.

Prvo pitanje koje se postavlja: kojoj tvrtki dati povjerenje? Nažalost mnoge tvrtke (korisnici) imaju gorak okus od iskustava s prošlim pružateljem informatičkih usluga da sad pušu i na hladno. U današnje vrijeme, kad je informatika ušla u doslovno sve industrije, na ovaj ili onaj način svatko od nas zna nešto o računalima, dodaš tu koju edukaciju, neki certifikat i eto još jedan potencijalni kandidat koji bi nešto radio po Vašoj tvrtki u “fušu”, za neku sitnu lovu.

Istina, trenutno je najbitnije proći što jeftinije, po mogućnosti. Gdje ćeš naći jeftinije od nekog u fušu, od nekog ´ko radi za sigurnu lovu kod svog poslodavca (u najboljem slučaju u informatičkoj struci) i koliko god on sebe smatrao  stručnjakom u svome području nema hrabrosti ostaviti dobro plaćeni posao i otvoriti tvrtku. Da ne govorimo o kršenju poslovne etike i “zabušavanju” na poslu radi osobne koristi ili još gore krađi korisnika vlastitog poslodavca. Da, sve se to događa u stvarnom životu i onda Vi naletite na jednu takvu osobu i date povjerenje toj osobi. ZAŠTO???

Zbog novca? Zbog toga što smatrate da ste učinili najbolje za svoju tvrtku time što ste dali povjerenje osobi loše poslovne etike i upitne stručnosti. OK, nekada je to najbrže i najjednostavnije rješenje jer hitno treba nešto zakrpati i staviti ponovo u funkciju, a motivacija (čitaj: osobna korist) je jedina stvar koja takvoj osobi ne nedostaje pa će brže-bolje ugrabiti priliku i “izvući Vas iz problema”.

U najboljem slučaju Vaš informatički problem biti će rješen na ovaj ili onaj način, bolje ili lošije i vraćate se natrag brizi o poslovanju vaše tvrtke do sljedećeg problema. Nema ništa loše u tome. Osim što je takav pristup čista lutrija! Prije ili poslije dogoditi će se nešto nepredviđeno, gubitak podataka ili druga materijalna šteta koju je “kvazi stručnjak” prouzročio i Vi sada plaćate te troškove vjerujući mu u potpunosti i bezuvjetno.

Ukoliko i shvatite da je do štete došlo njegovom krivicom, pitam Vas što možete poduzeti kako biste si nadoknadili troškove? Imate li kakav pisani trag ili ugovor  o međusobnim pravima i obvezama te odgovornosti u slučaju štete? Svi bježe od ugovora jer nas on obvezuje na nešto, ali nitko ne razmišlja da si tim ugovorom možete osigurati svoja prava i kvalitetu usluge.

Ugovori su i zamišljeni kako bi se prvenstveno osigurali ravnopravni i pravedni odnosi između dviju strana, samo što je ljudska pokvarenost izokrenula sve i bacila negativni predznak  na ugovore kao nešto čime Vas netko želi “oženit”.  U ovom postu neću pisati što mislim o odvjetnicima i njihovom udjelu u svemu tome, ali recimo da nemam pozitivno mišljenje (nažalost i iskustva) o toj profesiji. U nastavku o ovoj temi, pročitajte s kojim problemima se možete susresti tražeći informatičke usluge… za nekoliko dana….

 

informaticke-usluge-korisnik-na-mukama-part2

Povezane usluge
IT usluge – Podrška

U svakodnevnom poslu i kod savršenih IT sustava svako malo nešto zapne. Problemi mogu biti različite prirode i prioriteta. Dobar je osjećaj kada z[Više]

IT usluge – Savjetovanje

Svaka tvrtka, bez obzira kakav IT sustav ima i koliko je velik interni informatički odjel u tvrtki,  svakako treba IT usluge savjetovanja. Situacija[Više]

IT usluge – Održavanje

Svakoj tvrtki koja se oslanja na informatičku tehnologiju u poslovanju potrebno je redovito IT održavanje. Redovito održavanje i unapređivanje IT[Više]

IT usluge – Sistem Integracija

Pojam IT usluge sistem integracije ukratko se može prevesti kao model “IT rješenja po mjeri”. Moderno poslovanje tvrtki nezamislivo j[Više]

IT usluge – Training-The-Trainer

Današnji napredak informatičke tehnologije zahtjeva od informatičara unutar tvrtki stalnu edukaciju i širok spektar znanja. Kako bi mogli odgovori[Više]